Pagina's

zondag 7 november 2010

Munchkin kat

Hi!

Even een andere post dan anders. Ik zag vandaag op Animal Planet de Munchkin kat. Had er nog nooit van gehoord, maar ik was er meteen weg van. Het is een kat met korte pootjes, een soort teckel kat dus!
En aangezien ik dol ben op teckels, sinds mijn vriend en zijn ouders een teckel hebben, vond ik deze kat ook erg schattig. Je moet er echt van houden denk ik, het ziet er toch een beetje apart uit! :p







Wat vind jij van de Munchkin kat? ;D

xoxo

14 opmerkingen:

Hiba Shaban zei

Het ziet er zo grappig en schattig uit !
Ik vraag me af hoe het eruit ziet wanneer hij/zij krabt xD.

Sibel zei

Als kleine baby katjes is het cute, maar als ze wat groter zijn vind ik het er een beetje raar uitzien.. (^^)

Rosana zei

Ik heb zelf ook "rare" raskatten gehad dus ik vind het niet heel erg raar. Mijn katten waren Perzen dus die leken altijd kortere pootjes te hebben. Al denk ik dat dat vooral ook wel door het lange haar kwam hahaha!

Ik weet niet of ik dit ras zelf snel zou kiezen maar ach, iedereen heeft een andere smaak toch :D

Chizuka zei

Aww, ze zien er super lief uit [:

Michelle zei

Die tweede vind ik heel erg lelijk, maar die andere zijn echt heel schattig :)

Anoniem zei

DIE ZIJN TE COOL XDD

Ik wuff ze nu al x3

Anoniem zei

ik heb ze zelf ook.
echt een aanrader.

Anoniem zei

aaawwhh die zijn cuteee XD
vooral die laatste.. <3

Anoniem zei

ik als kattenliefhebber vind dit erg en zielig... katten zodanig genetisch manipuleren zodat men katten met korte poten bekomt... voor de mensen hun plezier... ze kunnen nie deftig lopen, springen, krabben, klimmen... zielig net als die honden, die kunnen ook met met moeite normaal lopen...

Lemony zei

Voor zover ik weet lopen teckels heel normaal hoor? Mijn vriend heeft er een, en daar is niks mee aan de hand. Corgi's hebben ook korte poten en die zijn kerngezond, geen gezondheidsproblemen bekend.

Ik ben op de hoogte van het overmatig fokken van dieren en wat dat voor invloed op ze kan hebben, zoals te kleine schedels bij King Charles Spaniels en te stompe snuiten bij de Engelse en Franse Bulldog.

Bij het programma dat ik over deze kat heb gezien hebben ze niks gezegd over enige gezondheidsproblemen van de Munchkin kat. Hij kan alleen wat minder goed springen, maar verder heeft hij geen last van zijn korte poten. En in dit programma (Dogs & Cats 101) gaan ze juist ook in op de gezondheid van het ras.

Ik denk dat er dus niet zoveel aan de hand is.

jetty zei

even een reactie op het volgende...

(ik als kattenliefhebber vind dit erg en zielig... katten zodanig genetisch manipuleren zodat men katten met korte poten bekomt... voor de mensen hun plezier... ze kunnen nie deftig lopen, springen, krabben, klimmen... zielig net als die honden, die kunnen ook met met moeite normaal lopen... )

we hebben zelf een munchkin die perfect functioneert kan gewoon krabben springt best hoog dus gewoon op het aanrecht (zucht)enzo enzovoorts er is geen gen gemanipuleerd maar een kat zo met deze aandoening gevonden op straat en gebruikt voor de fok en daar kwamen deze resultaten uit er is ook een hyves voor munchkins waar alles goed word uitgelegd. Het zijn gewoon gezonde katten en erg lief niet gauw uit het veld te slaan.

Anoniem zei

Jetty dat heb je heel mooi gezegd...!
ik zelf heb meerdere Munchkins en ze zijn allemaal kern gezond en kunnen echt alles zelfs springen . er is echt niets zieligs aan! ik heb zelden katten gezien die zo snel en behendig zijn als de munchkin maar ze zijn ook super aanhankelijk en erg op mensen gericht ik vind het echt een geweldig en super leuk ras .
Voor alle mensen die gelijk beginnen met OHHHH WAT ZIELIG....lees eerst eens iets over de munchkin of ga eens kijken bij mensen die een Munchkin hebben of die ze fokken voor dat je een onterecht oordeel op het Web plaatst....!
Ragdoll en Munchkin cattery off Oyan Birri http://www.catteryoffoyanbirri.com

Thomas zei

Ik vind het best wel ziek als je dit bewust fokt, ik verwacht dan ook niet van fokkers dat ze gaan toegeven dat dit not done is.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Munchkin_%28kattenras%29

Anoniem zei

ze worden niet echt gefokt, er zijn gewoon sommige geboren die een dwergmutatie hebben gehad, als die een kitten krijgt heeft die kitten hetzelfde. verder is er niks mis mee dus wat is het probleem?