Pagina's

woensdag 21 oktober 2009

Green Day! <3

16 oktober: Green Day
Na school [was om 12 uur uit] ging ik naar Niels. 's Middags samen wat broodjes gekocht voor in de trein en ik kocht 2 flesjes vitaminewater. Echt verslaafd aan dat spul! We namen rond half 6 de trein naar Rotterdam. Ongeveer om 18.10 waren we op Rotterdam Centraal.

Toen begon het gezeur natuurlijk met die ovchipkaarten die Niels en ik allebei niet hebben. Na wat rondgevraag had Niels zo'n eenmalig kaartje gekocht en ik had natuurlijk mijn OVstudentenkaart.

Met de metro aangekomen bij het Zuidplein [waar Ahoy is xD] konden we de poortjes niet uit, want we hadden geen ovchipkaarten dus. :0 Zo'n man van de metro kwam naar ons toe en vertelde dat Niels eerst zijn kaartje had moeten activeren en dat ik ook een kaartje had moeten kopen. Hij vroeg of we uit het noorden van het land kwamen. XD Ja man, ik kom uit Frieschland. NOT. Maar het was gelukkig een aardige man, en ipv dat hij ons een boete gaf, liet hij ons door de poortjes :).

Na een stukje lopen kwamen we eindelijk bij Ahoy aan, en bleek dat we geen flesjes mee naar binnen mochten nemen [DOH]. Dus mijn vitaminewater werd gewoon in de prullenbak gegooid. ;__; Mjeh. Niels had gelukkig pakjes bij zich en die mochten wel mee naar binnen. Het was nog een hele klus om onze plekken te vinden [we hadden zitplaatsen] maar uiteindelijk vonden we ze, bijna bij het dak. :0 Hoogtevrees ftw. Maar zo kon je wel alles lekker goed zien. Het voorprogramma, Prima Donna, was al bezig.

Rond 8 uur kwam eindelijk Green Day! Billie Joe was blond omg! XD Ze begonnen met
21st Century Breakdown. Ik vond het echt al meteen super! Billie Joe commandeerde de mensen met zitplaatsen ook gewoon te gaan staan dus dat deden we! Ook beter natuurlijk dan de hele tijd saai zitten en zwaaien. xD Ze speelde nummers van het nieuwe album, maar ook van American Idiot en nog oudere nummers, zoals Hitchin' a Ride en Longview. Longview zong Billie Joe trouwens niet zelf maar iemand uit het publiek mocht het zingen. Jaloers. Er was ook af en toe vuurwerk. Als een na laatste nummer speelden ze Jesus Of Suburbia. Dat was echt zo vet! Toen bleef alleen Billie Joe staan, de rest ging weg, en speelde hij in zn eentje Wake me up when september ends en Good Riddance. Helaas was het toen afgelopen. :(

Ik vond dit concert echt het beste waar ik tot nu toe heen ben geweest. Niet dat ik er naar veel ben geweest maarja. xD Heb ook zo'n 4 jaar gewacht op dit en het was het wachten echt waard! Supervette show. Heb btw geen foto's gemaakt, want ik wilde me liever op het concert concentreren dan op foto's maken. :p Heb hier wel 2 fotootjes van Hyves:





Verslagje van Firstlook komt prob. vanavond. Moet nu werken. xD

XOXO