Pagina's

donderdag 26 juli 2012

Indie games: Limbo en The Tiny Bang Story

Hi!

Laatst was er Summer Sale bij Steam, en ik werd daar een beetje hebberig van. Games die ik al een tijdje wilde spelen, hadden  best veel korting namelijk. Ik heb me behoorlijk ingehouden en heb alleen twee indie games gekocht, Limbo en The Tiny Bang Story. Ze zijn beide behoorlijk verschillend, de ene heeft een vrolijke stijl en is tamelijk rustgevend, de ander is nogal duister en spannend. Ik laat ze beide even zien!

Limbo

Limbo is een vrij duister spel, de game is dan ook helemaal zwart/wit. Het is een platform spel waar je met een jongetje door verschillende levels loopt, waarin je verschillende obstakels tegen komt. Je kunt het zien als kleine puzzels steeds, hoe kom ik daar, hoe versla ik die, etc. Zonder muziek, maar wel met enge en duistere geluiden. Ik vind het een heel mooi spel, ook al is het zo minimalistisch. Je krijgt er een  beetje een naar gevoel van als je het speelt, maar dat vind ik eigenlijk wel leuk haha. 






The Tiny Bang Story

The Tiny Bang Story is echt een prachtig spel, echt enorm mooi vormgegeven. De wereld waarin je speelt is getroffen door een explosie en daardoor ligt de wereld in puzzelstukken uit elkaar. Aan jou de taak om die puzzelstukjes terug te vinden. Ondertussen doe je ook allerlei andere spelletjes en puzzels waar je ook weer dingen voor moet vinden. Het is echt een heerlijk point and click spel, wat me echt heel erg aan vroeger doet denken! Ik speelde toen namelijk vaak van die spelletjes (Freddie Fish, Max en het Gele Sokjesspook). The Tiny Bang Story doet alleen wat volwassener aan, ondanks de vrolijke stijl.





xoxo!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

The Tiny Bang Story als eerste indruk lijkt mij ook superleuk! En inderdaad Freddie Fish die ken ik ook nog van vroeger.. hihi

Felicia zei

Kheb Limbo ook gespeeld, echt nice spel jah :D Tip: speel Slender... (gratis download) Of zoek Slender op YT op... LEUK SPEL :"""D

Lemony zei

@ Felicia

Ik ken het spel ja, en ik weet niet of ik het ga spelen. xD Amnesia ook al geprobeerd?