Pagina's

woensdag 31 augustus 2011

School weer begonnen!

Hi!

De zomervakantie is toch echt ten einde en ik moet weer naar school. Ik zit nu in het 2e jaar van Communicatie en Media Design, tijd gaat snel! Mja, nu weer vaak vroeg opstaan, huiswerk en veel met het openbaar vervoer.



Dit blok (duurt tot iets na de herfstvakantie) krijg ik 3 vakken.

Creatief Denken
Bij dit vak krijgen we filosofie. We leren over de grote filosofen maar moeten zelf ook aan de slag. We moeten  onder andere een soort scrapbook/dummy bijhouden en daar elke dag in tekenen. Ik ben erg benieuwd wat daar uit gaat komen. Ook moeten we een boek(je) lezen: 'Dus ik ben', wat gaat over identiteit. Vind het een heel interessant boek, dus vind het niet erg dat we het verplicht moeten lezen!


User Experience
De naam van het vak zegt het al, we leren bij dit vak over de user experience, oftewel hoe een gebruiker iets ervaart, bijvoorbeeeld een product. De opdracht hierbij is om iets te ontwerpen voor een bepaalde hobby. Ik doe samen met een vriendin de hobby cupcakes. We gaan dus iets verzinnen wat er nog mist in Nederland voor de cupcake liefhebbers. Misschien wel een community waar je tips en foto's van je zelfgebakken cupcakes kunt uitwisselen?


Project
Ook dit blok kan een project niet missen. Het verschil met de projecten van vorig jaar is dat we dit jaar met een echte opdrachtgever werken! Super tof dus. Ik zal jullie niet vervelen met de  uitgebreide opdracht, maar het komt er op neer dat we leraren van middelbare scholen het belang moet laten weten van de voorlichting van homoseksualiteit. En waar ze moeten beginnen. We moeten dus iets ontwerpen dat de bekendheid vergroot van waar je moet zijn als je iets van homoseksualiteit wilt weten. Erg interessant onderwerp vind ik. 

xoxo!

3 opmerkingen:

Sanne zei

Volgens mij zag ik jou gisteren op school x3.. Hoewel ik het niet zeker wist. Maar ik zag iemand die op jou leek :O!

Het verhaal: Ik liep naar buiten met een groepje waar een meisje Eva haar nicht zag staan die riep (en volgens mij stond jij ook bij haar nicht). Wij liepen de deur uit en eva ging met haar nicht praten, ik was een meisje met blond met zwart haar en een rokje aan :P

Lemony zei

Aah ja dan heb ik jou ook gezien! Wist het ook niet zeker haha.

Ja het nichtje (Anna) van Eva is weer een vriendin en klasgenoot van mij haha.

Ik was dat meisje met die panterprint sjaal en knotje. :P

Sanne zei

Haha grappig ja ik dacht al zoiets je gezicht kwam me vaag bekend voor maar ik wist het niet zeker x3