Pagina's

vrijdag 7 december 2012

Vanille cupcakes~!


Toen ik vandaag uit stage kwam had ik ineens zin om iets te bakken. Ik had dat al een tijdje niet meer gedaan, en het is misschien handig om nog even te oefenen voor mijn high tea volgende week. n.n Ik besloot lekkere vanille cupcakes te maken, want mijn mama had daar nog een pak van liggen. Benieuwd hoe ik ze vond?



De mix kwam bij de Albert Heijn vandaan, met 35% korting. Ik weet niet of hij dan nog wel in het assortiment zit, of dat hij alleen niet meer verkrijgbaar is bij onze Albert Heijn. Ik verbaasde me wel over het aantal cupjes, het waren er maar zes. Ik ben gewend dat je twaalf cupcakes kunt halen uit een pak. Uiteindelijk vond ik het niet zo erg, omdat ik anders toch te veel cupcakes heb. 

In het beslag voor de cupcakes hoefde geen boter, maar olie. Dit was nieuw voor mij, dus ik was erg benieuwd naar hoe ze zouden worden. De substantie was namelijk wat vloeibaarder, anders dan ik gewend was, met boter is het namelijk wat steviger. 

Doordat het wat vloeibaarder was ging het beslag veel makkelijker in de cupjes! Dit beviel me wel, want met beslag met boter ben ik altijd een beetje aan het knoeien om het in de cupjes te krijgen. 

Terwijl de cupcakes in de oven stonden, ging ik aan de slag met de botercrème . Dit was vrij simpel, gewoon boter met de mix samen kloppen. Ik vond de creme wel iets te boterig (goh), dus de volgende keer even op internet kijken hoe je het boterige wat op de achtergrond krijgt. 

Na een halfuur konden de cupcakes eindelijk uit de oven, en wat zagen ze er mooi uit! Lekker bol, en ze bleven nog zo staan ook! Vaak heb ik dat mijn cupcakes wat inzakken, maar dat was niet het geval. Ik was blij!

Uiteindelijk zijn dit ze dan geworden! Bij het pakket zat ook nog een papieren spuitzak, die erg makkelijk werkte. De chocola die erop zit heb ik stiekem uit een andere cupcake bakset gepakt, heb de zakjes chocola dus omgewisseld haha. Ze waren erg lekker, zeker voor herhaling vatbaar!

xoxo~