Pagina's

zondag 3 februari 2013

(Indie) Game Bundles ~

Jup, en toen had ik al een tijdje niks gepost haha. Ik was de afgelopen tijd amper thuis, ik moet morgen weer naar school, dus ik wilde het meeste uit mijn vrije dagen halen. :')

Maar goed, ik ben er weer, en ik heb dit keer een post over (Indie) Game Bundles. Waarom Indie tussen haakjes staat is vanwege het feit dat in deze bundels niet altijd Indie games zitten, al is dat vaak wel het geval. Een tijd terug heb ik al eens iets op mijn blog gepost over een game bundle, maar ondertussen heb ik er nog meer ontdekt. Ook nieuwsgierig naar game bundles die je voor bijna niks kunt kopen? Klik dan verder. 

De eerste bundel die ik ooit kocht (en waar ik toen ook over had geblogt) was een bundel van Indie Royale. Elke paar weken is er een nieuwe bundel met leuke Indie games. Je mag er voor geven wat je wilt, als het maar boven het minimum is. Het minimum wordt bepaald door het aantal mensen die de bundel hebben gekocht en hoeveel ze er voor hebben gegeven. Meestal blijft het minimum rond de 4-5 dollar. 

Op dit moment kun je 'the Evolved Bundle' kopen. In deze bundel zit een spel (The Path) die ik al een tijdje wilde, dus ik heb hem meteen gekocht. The Path kost normaal 10 dollar, en nu heb ik heb ik hem voor maar 4 dollar samen met drie andere leuke games. Leuke deal toch? :) 

Deze bundel is opgestart door de Nederlandse game developstudio Stolen Couch om Indie games op Steam te krijgen.Voor degene die niet Steam niet kennen, Steam is een softwareplatform waar je allerlei games kan downloaden en meteen kunt spelen. Het is natuurlijk erg leuk voor kleine game studio's om hun games op Steam te krijgen. 
Op dit moment kun je de nieuwste Green Light Bundle kopen voor 5 dollar (of meer), waar je dan 9 games voor krijgt. 

De bundels van Humble Bundle zijn weer een geval apart, want deze bundels bieden niet alleen games aan, er zijn ook af en toe bundels met e-books of muziek. De opbrengst gaat naar het goede doel. :) Ook zijn deze bundels niet zo duur, vaak onder de 10 euro. 


Ik heb al een aantal bundels gekocht (vooral van Indie Royale), en heb nu met mezelf afgesproken om geen bundels meer te kopen haha. Ik heb nu zo veel games dat ik geen eens meer weet welke ik heb en welke ik als eerst wil spelen. :') Het is ook zo verleidelijk, je betaald maar een paar euro en je hebt weer een hoop leuke games. Erg verslavend!


xoxo!