Pagina's

maandag 4 maart 2013

How to: Heart Container (Zelda) koekjes~

Iedereen die een spel van the Legend of Zelda heeft gespeeld weet wel wat Heart Containers zijn. Hoe voller die in het spel zijn hoe beter, want anders is het game over! Omdat mijn vriend en ik redelijk fan zijn van de spellen van de avonturen van Link, besloot ik om heart container koekjes te maken, nog voor ons 4 jaar samen zijn. :) Hier een how to! 



Linksonder een voorbeeld van een heart container uit the Legend of Zelda: the Wind Waker. 

Wat heb je nodig:
- Recept voor zandkoekjes.  (Ik heb dit recept niet gebruikt, maar het is vergelijkbaar)
- Twee koekjesvormen in de vorm van een hartje in klein en groot. Ik heb ze gekocht bij de Action.
- Blauwe en rode kleurstof. 




Beslag:

Deze foto's zijn meer aan het einde gemaakt, toen het beslag al bijna op was haha. Maar goed, maak dus een roze/rood beslag en een groen/blauw beslag!

Het maken van het hartje:
Maak met de grote koekvorm een hartje uit het groen/blauwe beslag. 

Met de kleinere koekvorm haal je er een kleiner hartje uit. 

Nu haal je met diezelfde kleinere koekvorm een hartje uit het roze/rode beslag. 

Stop nu het roze/rode hartje in het midden van het groen/blauwe hart...

...en zorg dat ze volledig aan elkaar vast komen te zitten. Druk dus het rode hartje goed aan bij de zijkanten. 

Leg alle koekjes op een bakplaat met bakpapier en verwarm de oven voor op 160 graden. Doe de koekjes na het voorverwarmen voor 15 minuten in de oven op 160 graden. 



En dit zijn ze dan! Lekker nerdy haha, maar wel lief om te geven aan iemand die the Legend of Zelda ook leuk vindt. :)

En dit deed ik met het overgebleven beslag haha:

xoxo!